Codebreakers

Dutch Branding Agency

HOW

WIJ GOOIEN ONSZELF ELKE DAG IN HET DIEPE.

1-Merkonderzoek

We starten het avontuur door onze bevindingen uit te werken. Hierin wordt een eigen beeld gecreëerd van hoe de organisatie nu staat. Als dit beeld staat worden de werknemers in hun natuurlijke habitat bestudeerd door middel van een bedrijfsbezoek. Hierna worden de stakeholders van de klant geïnterviewd om te kijken hoe zij tegen de organisatie aan kijken. Als dit allemaal in kaart is gebracht kan er gekeken worden wat er geoptimaliseerd kan worden. Hierna volgt een interview om al het voorgaande nog verder uit te diepen en worden alle bevindingen uitgewerkt.

  1. Verduidelijking
  2. Bedrijfsbezoek
  3. Stakeholders
  4. Optimalisatie
  5. Interview
  6. Bevindingen

2-Merkstrategie

De merk- en positioneringsmodellen worden ingevuld op basis van de eerdere bevindingen. Hieruit wordt een brandbriefing gecreëerd waar weer een merkovereenkomst en een creative briefing uit komt.

  1. Merk- en positioneringsmodellen
  2. Brandbriefing
  3. Merkovereenkomst
  4. Creative Briefing

3-Merkidentiteit

Voorafgaand wordt de brainstorm gehouden met de opdrachtgever om de toekomst te bepalen. Op basis van deze brainstorm wordt de brandcode ontworpen hier komen verscheidene onderdelen aan bod, zoals de kernboodschappen, de schrijfstijl en de communicatie van het nieuwe merk. Daarna wordt de visuele strategie toegevoegd aan de brandcode, waar onderdelen als het logo, de kleuren en de typografie in voorkomen. Afsluitend moet het internal brand agreement getekend worden door de organisatie waar alle regels voor het personeel in staan.

  1. Brainstorm
  2. Visuele Strategie
  3. Brandcode
  4. Internal Brand Agreement

4-Touchpoints

Mocht het nodig zijn worden de benodigde maatregelen genomen om het merk te beschermen. Daarna wordt er een planning gemaakt voor de verschillende communicatie-uitingen. Aanvullende opties als een huisstijlboek, coaching en training zijn ook mogelijk.

  1. Merkbescherming
  2. Planning
  3. Extra opties

Wil je weten WAT deze Dutch Branding Agency nou precies doet?