Hoe moet je social media posts inplannen?

Het inplannen van social media posts zorgt ervoor dat de online marketingcampagne overzichtelijk en duidelijk is. Lees hier een how to.
Siv van Hegelsom reclamebureau

Het inplannen van social media posts zorgt ervoor dat de online marketingcampagne overzichtelijk en duidelijk is. Ook kan er makkelijk content aangepast worden zonder dat het overzicht verloren raakt. 

Social media posts kunnen op elk moment en vanaf elke locatie worden aangemaakt en ingepland. Het inplannen van social media posts zorgt ervoor dat de online marketing campagne overzichtelijk en beknopt is. Ook kan de inhoud gemakkelijk worden aangepast zonder het overzicht te verliezen.

  1. Stap 1: Plan je social media berichten:

    Plan je social media posts in zodat ze op specifieke tijdstippen en op specifieke intervallen worden gepost. Maak een schema voor je social marketing campagnes. Bepaal hoe vaak je wilt posten en wanneer je wilt posten. Je kunt dit schema ook gebruiken om je dag in te delen.  

  2. Stap 2: Maak een social media overzicht:

    Maak een outline voor je posts. Dit zal je helpen om op koers te blijven en ervoor te zorgen dat alles goed is uitgeschreven.

  3. Stap 3: Voeg een schema toe

    Voeg een schema toe aan je outline, zodat je weet wanneer je elke post moet plaatsen, en ook op welk social media kanaal.

  4. Maak een sjabloon

    Maak een sjabloon voor elke social media post. Dit zal ervoor zorgen dat je geen belangrijke details vergeet op te nemen in je posts.

  5. Maak aanpassingen

    Maak aanpassingen aan je posts indien nodig. Als je merkt dat iets niet werkt, breng dan wijzigingen aan en probeer het opnieuw. 

Siv van Hegelsom

Siv van Hegelsom

Als jouw verhaal goed is, is die van mij dat ook.

Deel dit artikel:

Meer leren over storytelling?

Lees de nieuwste artikelen over storytelling.

website laten maken reclamebureau

Online marketing

Online Marketing hulp Wil je meer informatie over bovenstaande onderwerpen? Of loop je ergens tegenaan waar wij je bij kunnen helpen?

Lees meer »
De merkstrategie checklist

Checklist merkstrategie

Een checklist voor het bouwen aan je merkstrategie is handig om mee te starten voordat je begint met het uitbouwen van je merk. De volgende checklist gebruiken we om te kijken wat er al is, en wat er nog gemaakt moet worden.

Lees meer »