Reclame

Training online storytelling

Codebreakers organiseert voor bedrijven met veel passie een online storytelling training die je leert hoe je merkverhalen kunt bouwen en vertellen als een professional.

De training Online Storytelling is een unieke training die een praktische, hands-on benadering combineert met theoretische kennis. Het gaat niet alleen om hoe je je merkverhaal tot stand brengt, maar ook hoe je jouw merkverhaal vertelt.

Leer alles over online storytelling op een prachtige locatie hoe je stap voor stap jouw contentplan ontwikkelt, uitbouwt, en doorvertaalt naar een sterk online merk

Duur: 8 uur
Tarief: €490,- excl. BTW per deelnemer
Locatie: In company of op Codebreakers HQ

Eh.. Online storytelling?

Sluit na het lezen van de volgende vragen eens je ogen, en geef in je hoofd antwoord op de volgende vragen:

Wat is jouw verhaal, en waarom wil je dat vertellen?
Wie wil je dat het hoort, en hoe wil je daar mee verder? 
Doe je wat je doet met een expliciete reden?
Of doe je het alleen om elke dag te overleven?

Schrijf de antwoorden eens voor jezelf op. Wat doet dit met je? Lijkt het je nuttig om hiermee aan de slag te gaan? Lees dan verder over onze training online storytelling en schrijf je in voor deze inspirerende training. 

Reclamebureau Nijmegen - Lezing Voor Ondernemers
Community Building Marketing Bureau
0 /12
deelnemers ingeschreven.
Webdesign
Webdesign

Training online storytelling voor professionals.

Deze dag over Online Storytelling is de ultieme training voor ondernemers en professionals die hun verhaal online beter willen vertellen. Het is een intensieve (offline) training die je de vaardigheden leert die je nodig hebt om je (​​freelance) carrière als storyteller een boost te geven.

De training wordt gegeven door Siv van Hegelsom, +10 jaar actief als online storyteller, en omvat alles wat je moet weten om jouw verhaal consistent en congruent te vertellen.

Doelstellingen Reclamebureau

Online Storytelling voor professionals

Codebreakers voor bedrijven met veel passie een training online storytelling die je leert hoe je verhalen kunt vertellen en merken kunt bouwen als een professional.

  1. Het programma begint met een spoedcursus online storytelling voor ondernemers. 
  2. Vervolgens leer je hoe je storytelling kunt gebruiken om je merk op te bouwen, je business te verbeteren en je bedrijf op de markt te brengen.
  3. We gaan aan de slag met je merkconcept, en de tools die je kunt inzetten om je content in te plannen.
  4. Op het eind van de dag beschik je over een concreet contentplan, en hoef je het alleen nog maar uit te voeren.
  •  
Contact Communicatie Bureau

In het kort: dagtraining online storytelling

Leer door onze training online storytelling voor professionals in 1 dag de grondbeginselen van marketing, branding, storytelling en online bedrijfsstrategie.

Voor wie?
Ondernemers, creatieve freelancers, marcom professionals die willen leren hoe je een merkverhaal (online) consistent en congruent kunt vertellen kunnen deelnemen aan deze training online storytelling.

Wat moet je voorbereiden?
– Toegang tot je social media accounts
– Telefoon met camera of eigen camera
– Laptop om op te kunnen werken

Training: Online Storytelling voor professionals
Duur: 1 dag
Locatie: In company of Codebreakers HQ
Trainer: Siv van Hegelsom
Tarief: €490,- excl. BTW per deelnemer

Contact Marketing Bureau

Programma training online storytelling voor professionals

De training online storytelling vindt plaats op de bedrijfslocatie of op Codebreakers HQ.

Introductie
– Kennismaking
– Storytelling: Branding (story-) & Marketing (-telling)
– Opzetten framework contentplan.

Pauze
Korte pauze in de kasteeltuin

Branding: Waarden | Woorden | Weergave
– Waarden: Wat vind je belangrijk
– Woorden: Hoe ga je dit vertellen?
– Weergave: Hoe ziet jouw verhaal er visueel uit?

Lunchpauze
Verzorgde lunch

Marketing: Vinden | Verleiden | Verbinden
– Wie is je doelgroep, en waar bevinden zij zich?
– Welke onderwerpen zijn relevant voor jouw doelgroep?
– Wat wil je bereiken, en hoe ga je dit doen?

Pauze
Korte pauze in de kasteeltuin

Storytelling: Branding | Marketing
– Welke tools ga je inzetten om content te maken?
– Hoe kan je je content inplannen?
– Samenvatten in een contenplan.

Afsluiting
– Beknopte samenvatting
– Afronding & borrel

Contact Marketing Bureau

Wat leer je in de training online storytelling?

Aan het eind van de dag begrijp je de volgende onderdelen van online storytelling:

1. De Codebreakers methode
Ontdek de “Codebreakers-methode” die een combinatie van psychologische principes en creatief denken gebruikt om je te helpen een unieke en overtuigende merkidentiteit te creëren.

2. Waarden – Woorden – Weergave
Gebruik het “3-stappenproces” om overtuigende merken te creëren, zowel voor je eigen merk als voor (potentiële) klanten.

3. Vinden – Verleiden – Verbinden
Leer hoe je sociale media kunt gebruiken om doelgroepen te vinden, te verleiden en te verbinden.

4. Niet hard, maar slim werken
Ontdek hoe je online tools voor je kunt laten werken om je content te maken en in te plannen voor een omni-channel zichtbaarheid.

5. Contentplan
Aan het eind van de dag heb je een contentplan waarmee je je merkverhaal consistent en congruent kunt vertellen.

Community Building Marketing Bureau

Waarom deze training Online Storytelling volgen?

Verhalen vertel je je hele leven nog.

  • Word de storyteller die je altijd al wilde zijn. Ook jij kunt een meesterverteller worden, zowel voor je klanten als je eigen merk.
  • Vertel verhalen die mensen doen glimlachen, lachen en denken… en laat ze verlangen naar meer.
  • Laat je creativiteit de vrije loop als je verhalen vertelt op nieuwe manieren die voor jou nog nooit eerder mogelijk waren.
  • Leer hoe je in recordtijd je verhalen vormgeven en op je website of social media plaatsen.
  • Word in een mum van tijd een meesterverteller… terwijl je je merkverhaal vertelt volgens de Codebreakers-methode. Dat betekent dat je geweldige content kunt maken om te delen met relaties, klanten en fans.
Community Building Marketing Bureau

Wat houdt je tegen?

We helpen je een handje met het weerleggen van je eigen argumenten.

Reden 1: Poh! Ik weet niet hoe ik een verhaal moet vertellen.

Verhalen vertellen is een van de oudste vormen van communicatie, die teruggaat tot de oudheid. Het is ook een van de krachtigste, omdat het mensen helpt de wereld om hen heen te begrijpen. Begin gewoon, je leert gaandeweg

Reden 2: Hm… Ik weet niet zeker of ik mijn verhaal zou kunnen vertellen.

Een verhaal is een meeslepend verhaal dat de luisteraar meetrekt in de ervaring van de verteller. Het begint met een openingszin, die de “haak” vormt die de aandacht van de luisteraar vasthoudt, en vervolgens een verhaal vertelt dat eindigt met een conclusie. Het draait allemaal om techniek – niet om moed.

Reden 3: Eh..? Ik heb geen idee waar mijn verhaal over gaat.

Verhalen worden vaak gezien als verhalen over het verleden, maar dat is alleen waar als je het eerste deel van een verhaal hoort. Het belangrijkste punt van een verhaal is om iets te verklaren dat in het verleden is gebeurd, maar dat hoeft niet altijd in het verleden te gebeuren. Dit betekent dat je ook verhalen over de toekomst kunt schrijven – jouw toekomst.

Reden 4: Huh? Waar moet ik in hemelsnaam beginnen?

Verhalen zijn gemakkelijk om mee te beginnen. Je kunt overal beginnen, zelfs het midden of het einde. Je verhaal hoeft niet lineair of chronologisch te zijn. Het kan meerdere lagen hebben, meerdere karakters hebben en veel verschillende gezichtspunten hebben. Het kan gaan over jezelf, iemand anders, een plaats of evenement. Er is geen goede of foute manier om een ​​verhaal te vertellen, zolang het maar waar is voor jou.

Reden 5: Ik, storyteller?! Mijn verhaal zou saai zijn!

Mensen kunnen verhalen in eerste instantie afdoen als ‘saai’. Maar de waarheid is dat verhalen ongelooflijk interessant zijn. Sterker nog, ze kunnen levens veranderen. De beste verhalen leren ons hoe te handelen en hoe te reageren in bepaalde situaties. Ze kunnen ons motiveren om actie te ondernemen of ons inspireren om onze doelen te bereiken.

Reden 6: Pff… Ik zou nooit kunnen beginnen.

Je hoeft niet met een perfect verhaal te beginnen om je verhaal te vertellen. Het belangrijkste is om te beginnen. Ook als je maar met een paar zinnen begint, heb je je verhaal al verteld.

Reden 7: Nee. Ik zou echt nooit kunnen voldoen aan de standaard van een storyteller.

Verhalen vertellen is geen exacte wetenschap. Een professionele verteller hoeft niet per se over geweldige vertelvaardigheden of een gave van het woord te beschikken. Wat een goede verteller maakt, is hun vermogen om zich tot het publiek te verhouden en met hen in contact te komen. Of je verhaal nu vermakelijk of informatief is, een professionele verteller kan het je effectief vertellen.

Community Building Marketing Bureau

Nog niet overtuigd?

Neem contact op om te kijken of het wel echt bij je past. We denken graag met je mee.

Klant referentie

"Siv heeft ons fantastisch geholpen met het rebranden van ons merk Metabool Gezond."
Reclamebureau Nijmegen - Codebreakers - Metabool Gezond

Metabool Gezond heeft nu een algehele merkstrategie, inclusief design, website en e-books voor hun nieuwe podcast en e-learning.

0 %
Stijging in conversie
Met deze tools werken we graag
Reclamebureau Adobe Logo
Envato Online Reclamebureau
Yoast Online Reclamebureau
Mailchimp Emailmarketing Bureau
Heropost Online Reclamebureau

Lees handige artikelen van de Storytelling Academy

Reclamebureau Nijmegen - Codebreakers

Hoe optimaliseer je een JSON bestand voor SEO?

Als ondernemer wil je natuurlijk dat jouw website zo goed mogelijk gevonden wordt in zoekmachines. Het optimaliseren van je website is daarom van groot belang. Een onderdeel daarvan is het optimaliseren van je JSON-bestand. Dit kan bijdragen aan een betere zichtbaarheid in zoekmachines. In deze blog geef ik je enkele suggesties over hoe je jouw JSON-bestand kan optimaliseren voor SEO.

Lees meer
Reclamebureau Nijmegen - Codebreakers

Schema.org om je informatie over diensten te structureren

In dit artikel gebruiken we de term branding as a service om te zien wat er mogelijk is om je vindbaarheid te verbeteren.

Voor “branding as a service” zijn er verschillende Service types beschikbaar in Schema.org die je kunt gebruiken om informatie over je diensten te structureren. Hieronder vind je enkele suggesties

Lees meer

Een kennismaking inplannen?

Vul dan dit contactformulier in, en wij nemen contact op om je vraagstuk te inventariseren om de juiste kennismix samen te stellen. Op basis hiervan ontvang je van ons een vrijblijvende offerte.

Envato Online Reclamebureau
Reclamebureau Adobe Logo
Wordpress Online Marketing Bureau