Brand Accelerator Programma
Leer met ons brand accelerator programma in 14 modules hoe je stap voor stap een concept ontwikkelt, uitbouwt, en doorvertaalt naar een sterk merk.
In 3 maanden leer je alles over storytelling.
Aan het eind van het Brand Accelerator programma heb jij:
- Een volledig uitgewerkte merkidentiteit.
- Een sterke ‘story selling’ pitch.
- Concrete richtlijnen voor het hele bedrijf.
- Een merktraining.
- Op papier hoe jij ervoor gaat zorgen dat medewerkers merkambassadeurs worden.
- Een campagneplan voor één jaar, inclusief doelstellingen, relevant concept,
middelen en jaarplanning. - Een pakkend merkverhaal dat jouw merkidentiteit optimaal uitdraagt.
- Concreet beeld welke online en offline middelen jij het best kunt inzetten om
jouw boodschap te communiceren richting jouw doelgroep.
modules naar een sterk merk.
Voor ondernemers,
freelancers & managers.
Ben je ondernemer en wil je aan de slag met je merk, maar heb je niet het budget om een bureau in te huren?
Of wil je als freelancer of manager meer kennis hebben over branding?
Lees dan meer over ons uitgebreide Brand Accelerator programma.
1. Kick-off
In de allereerste sessie staat kennismaking centraal. Dat wordt gedaan door middel van een strategische sessie waarmee we teruggaan naar de kern. We doorlopen de ‘Oproep tot Avontuur’ aan de hand van een verhaal waarin jullie organisatie centraal staat. Ik zie het ondernemerschap als het bewandelen van een avontuurlijke weg. De weg naar het realiseren van je ondernemingsdromen en –doelen. Daarbij behandelen we weerstand, strategie, middelen en wordt er vervolgens flink op de pijnlijke plekken gedrukt om het uiterste in organisaties en mensen naar boven te halen.
In deze sessie zullen de volgende thema’s worden besproken:
- Je oproep tot avontuur: op zoek naar het waarom.
- De weg: welke doelen wil je behalen?
- Weerstand: welke problemen kom je tegen?
- Helpers: wie zijn je stakeholders?
- Issues: welke issues spelen zich af bij helpers?
- Verwachtingen: wat verwacht je van je team, je klanten en overige individuen?
- Rugzak: welke middelen heb je nodig?
Thema opdrachten:
- Oproep tot avontuur invullen
2. Research
Onderzoek is belangrijk om keuzes en strategieën te kunnen onderbouwen. Er wordt gekeken naar verschillende factoren. Te denken valt aan de markt, de stakeholders, de doelgroep en je bedrijf. Zo kunnen we een beter inzicht genereren in de gap tussen je gewenste identiteit en huidige identiteit en kunnen vervolgstappen bepaald worden.
- Bedrijfsanalyse
- Customer journey
- Marktonderzoek
- Gap-analyse
Thema opdrachten:
- GAP-analyse maken
- Gaps in kaart brengen
3. Strategiebepaling
Zonder concrete strategie is je bedrijf een huis zonder fundering. Daarbij doorlopen we veertien interessante modellen en theorieën.
- Strategiebepaling, hoe doe je dat?
- Doelstellingen binnen periodes van een, drie en vijf jaar
- KPI’s
- Coördinatie en management
- Strategie op 1-A4
Thema opdrachten:
- Invullen van modellen om je strategie te bepalen.
- Samenvattende strategie door branding model canvas in te vullen.
4. The Big Idea
Aan de hand van de strategiebepaling wordt er een kernconcept ontwikkeld. Dit kernconcept is een beknopte vertaling van je brandstory. The Big Idea moet zo sterk zijn, dat deze uiteindelijk kan fungeren als kapstok: alle communicatie, uitingen en keuzes moet je kunnen baseren op je merkverhaal.
In deze sessie zullen de volgende thema’s worden besproken:
- Strategiebepaling, hoe doe je dat?
- Dienstverlening
- Identify brands
- Brand purpose
- Merkwijzer
- Merkverhalen
- Merkassociaties
- Tone of voice
- Sfeerbeelden
Thema opdrachten:
- Invullen van het Codebreakers – Big Idea Model
Meer weten?
Wil je meer weten over het Brand Accelerator programma? Vraag dan nu vrijblijvend meer informatie aan over:
- Inhoud alle 14 modules
- Verschillende leermethodes
- Gebaseerd op best-practices
- De handige templates die je krijgt
Klant referentie
Metabool Gezond heeft nu een algehele merkstrategie, inclusief design, website en e-books voor hun nieuwe podcast en e-learning.
Stijging in conversie
Met deze tools werken we graag
Lees handige artikelen over de Storytelling Academy
Hoe optimaliseer je een JSON bestand voor SEO?
Als ondernemer wil je natuurlijk dat jouw website zo goed mogelijk gevonden wordt in zoekmachines. Het optimaliseren van je website is daarom van groot belang. Een onderdeel daarvan is het optimaliseren van je JSON-bestand. Dit kan bijdragen aan een betere zichtbaarheid in zoekmachines. In deze blog geef ik je enkele suggesties over hoe je jouw JSON-bestand kan optimaliseren voor SEO.
Schema.org om je informatie over diensten te structureren
In dit artikel gebruiken we de term branding as a service om te zien wat er mogelijk is om je vindbaarheid te verbeteren.
Voor “branding as a service” zijn er verschillende Service types beschikbaar in Schema.org die je kunt gebruiken om informatie over je diensten te structureren. Hieronder vind je enkele suggesties
Waarom is storytelling voor bedrijven belangrijk?
Waarom is storytelling voor bedrijven zo belangrijk? In dit artikel: wat storytelling is en hoe het bedrijven kan helpen.
Een kennismaking inplannen?
Vul dan dit contactformulier in, en wij nemen contact op om je vraagstuk te inventariseren om de juiste kennismix samen te stellen. Op basis hiervan ontvang je van ons een vrijblijvende offerte.
- Gebaseerd op échte cases
- Leer online op je eigen manier
- Inclusief handige templates en tools