Reclame

Brand Accelerator Programma

Leer met ons brand accelerator programma in 14 modules hoe je stap voor stap een concept ontwikkelt, uitbouwt, en doorvertaalt naar een sterk merk

In 3 maanden leer je alles over storytelling.

Aan het eind van het Brand Accelerator programma heb jij:

  • Een volledig uitgewerkte merkidentiteit.
  • Een sterke ‘story selling’ pitch.
  • Concrete richtlijnen voor het hele bedrijf.
  • Een merktraining.
  • Op papier hoe jij ervoor gaat zorgen dat medewerkers merkambassadeurs worden.
  • Een campagneplan voor één jaar, inclusief doelstellingen, relevant concept,
    middelen en jaarplanning.
  • Een pakkend merkverhaal dat jouw merkidentiteit optimaal uitdraagt.
  • Concreet beeld welke online en offline middelen jij het best kunt inzetten om
    jouw boodschap te communiceren richting jouw doelgroep.
Autobedrijf De Baaij Reclamebureau
Werken Bij Reclamebureau
In 0
modules naar een sterk merk.
Webdesign
Webdesign

Voor ondernemers,
freelancers & managers.

Ben je ondernemer en wil je aan de slag met je merk, maar heb je niet het budget om een bureau in te huren?
Of wil je als freelancer of manager meer kennis hebben over branding?
Lees dan meer over ons uitgebreide Brand Accelerator programma

Werkwijze Reclamebureau

1. Kick-off

In de allereerste sessie staat kennismaking centraal. Dat wordt gedaan door middel van een strategische sessie waarmee we teruggaan naar de kern. We doorlopen de ‘Oproep tot Avontuur’ aan de hand van een verhaal waarin jullie organisatie centraal staat. Ik zie het ondernemerschap als het bewandelen van een avontuurlijke weg. De weg naar het realiseren van je ondernemingsdromen en –doelen. Daarbij behandelen we weerstand, strategie, middelen en wordt er vervolgens flink op de pijnlijke plekken gedrukt om het uiterste in organisaties en mensen naar boven te halen.

In deze sessie zullen de volgende thema’s worden besproken:

  • Je oproep tot avontuur: op zoek naar het waarom.
  • De weg: welke doelen wil je behalen?
  • Weerstand: welke problemen kom je tegen?
  • Helpers: wie zijn je stakeholders?
  • Issues: welke issues spelen zich af bij helpers?
  • Verwachtingen: wat verwacht je van je team, je klanten en overige individuen?
  • Rugzak: welke middelen heb je nodig? 

Thema opdrachten:

  • Oproep tot avontuur invullen
Werkwijze Reclamebureau

2. Research

Onderzoek is belangrijk om keuzes en strategieën te kunnen onderbouwen. Er wordt gekeken naar verschillende factoren. Te denken valt aan de markt, de stakeholders, de doelgroep en je bedrijf. Zo kunnen we een beter inzicht genereren in de gap tussen je gewenste identiteit en huidige identiteit en kunnen vervolgstappen bepaald worden.

In deze sessie zullen de volgende thema’s worden besproken:
  • Bedrijfsanalyse 
  • Customer journey 
  • Marktonderzoek 
  • Gap-analyse 

Thema opdrachten:

  • GAP-analyse maken
  • Gaps in kaart brengen
Werkwijze Reclamebureau

3. Strategiebepaling

Zonder concrete strategie is je bedrijf een huis zonder fundering. Daarbij doorlopen we veertien interessante modellen en theorieën.

In deze sessie zullen de volgende thema’s worden besproken:
  • Strategiebepaling, hoe doe je dat? 
  • Doelstellingen binnen periodes van een, drie en vijf jaar 
  • KPI’s 
  • Coördinatie en management 
  • Strategie op 1-A4 

Thema opdrachten:

  • Invullen van modellen om je strategie te bepalen.
  • Samenvattende strategie door branding model canvas in te vullen.
Werkwijze Reclamebureau

4. The Big Idea

Aan de hand van de strategiebepaling wordt er een kernconcept ontwikkeld. Dit kernconcept is een beknopte vertaling van je brandstory. The Big Idea moet zo sterk zijn, dat deze uiteindelijk kan fungeren als kapstok: alle communicatie, uitingen en keuzes moet je kunnen baseren op je merkverhaal.

In deze sessie zullen de volgende thema’s worden besproken:

  • Strategiebepaling, hoe doe je dat? 
  • Dienstverlening
  • Identify brands
  • Brand purpose
  • Merkwijzer
  • Merkverhalen
  • Merkassociaties
  • Tone of voice
  • Sfeerbeelden 

Thema opdrachten:

  • Invullen van het Codebreakers – Big Idea Model
Doelstellingen Reclamebureau

Meer weten?

Wil je meer weten over het Brand Accelerator programma? Vraag dan nu vrijblijvend meer informatie aan over:

Klant referentie

"Siv heeft ons fantastisch geholpen met het rebranden van ons merk Metabool Gezond."
Reclamebureau Nijmegen - Codebreakers - Metabool Gezond

Metabool Gezond heeft nu een algehele merkstrategie, inclusief design, website en e-books voor hun nieuwe podcast en e-learning.

0 %
Stijging in conversie
Met deze tools werken we graag
Reclamebureau Adobe Logo
Envato Online Reclamebureau
Yoast Online Reclamebureau
Mailchimp Emailmarketing Bureau
Heropost Online Reclamebureau

Lees handige artikelen over de Storytelling Academy

Reclamebureau Nijmegen - Codebreakers

Hoe optimaliseer je een JSON bestand voor SEO?

Als ondernemer wil je natuurlijk dat jouw website zo goed mogelijk gevonden wordt in zoekmachines. Het optimaliseren van je website is daarom van groot belang. Een onderdeel daarvan is het optimaliseren van je JSON-bestand. Dit kan bijdragen aan een betere zichtbaarheid in zoekmachines. In deze blog geef ik je enkele suggesties over hoe je jouw JSON-bestand kan optimaliseren voor SEO.

Lees meer
Reclamebureau Nijmegen - Codebreakers

Schema.org om je informatie over diensten te structureren

In dit artikel gebruiken we de term branding as a service om te zien wat er mogelijk is om je vindbaarheid te verbeteren.

Voor “branding as a service” zijn er verschillende Service types beschikbaar in Schema.org die je kunt gebruiken om informatie over je diensten te structureren. Hieronder vind je enkele suggesties

Lees meer

Een kennismaking inplannen?

Vul dan dit contactformulier in, en wij nemen contact op om je vraagstuk te inventariseren om de juiste kennismix samen te stellen. Op basis hiervan ontvang je van ons een vrijblijvende offerte.

Envato Online Reclamebureau
Reclamebureau Adobe Logo
Wordpress Online Marketing Bureau