Waarom investeren in online marketing?

Investeren in online marketing, waarom eigenlijk? Drie redenen en een uitleg over wat investeren in online marketing betekent. 
investeren in online marketing

Investeren in Online Marketing

Investeren in online marketing, waarom eigenlijk? Drie redenen en een uitleg over wat investeren in online marketing betekent. 

Waarom het belangrijk is om in online marketing te investeren

Online marketing, ongeveer iedereen is er wel bekend mee, maar niet ieder bedrijf besteedt hier aandacht aan. Het feit dat je dit nu leest, vinden wij al tof!

Als online marketing bureau houden wij ons als reclamebureau ook bezig met online marketing, een specialisme waarvan de waarde door menigeen nog onderschat wordt. Klaar om meegenomen te worden in de wereld van online marketing?

Geen zin om alles te lezen? 
Drie redenen om te investeren in online marketing.
1. beter vindbaar = meer bezoekers = meer omzet
2. duurzaam resultaat
3. meten is weten

Je bepaalt altijd zelf wat je investeert in je advertising. Verwacht bij een investering in online marketing van bijv. €50 geen €50.000 aan rendement. Wees realistisch.

Wat is online marketing?

Onder online marketing verstaan we alle diensten die je inzet om je bedrijf beter zichtbaar te maken, zowel direct als indirect. Hieronder vallen bijvoorbeeld:


Deze middelen worden vaak ingezet door bedrijven, maar ook vaak zonder plan. Het opstellen van een online marketing strategie geeft je richting aan alle online marketing activiteiten en daardoor zal je organisatie succesvoller worden.

Online Marketing Bureau -Expert Agency

Waarom moet je hierin investeren?

Om online succesvol te worden, is investeren in online marketing noodzakelijk. Maar waarom is het nou zo relevant om te investeren in online marketing? Wij zetten enkele redenen voor je op een rij.

1. Investeren in online marketing maakt je beter vindbaar en meer bezoekers betekent vaak meer omzet

Wanneer je als bedrijf investeert in online marketing met als doel je online vindbaarheid te vergroten, heb je verschillende opties. Je kunt ervoor kiezen betaald te adverteren (SEA) of je webpagina’s anders in te richten om op een organische manier beter vindbaar te worden (SEO).

SEO (zoekmachine optimalisatie)

SEO werkt daarentegen anders. Door het optimaliseren van je webpagina’s en daar key words te gebruiken waar het bedrijf graag op gevonden wil worden, wordt een hogere positie in Google verkregen. Deze manier van werken geeft vaak minder snel resultaat, maar wanneer het op den duur resultaat begint op te leveren, zal dit resultaat ook duurzamer zijn omdat het werkt op lange termijn. 

SEA (zoekmachine adverteren)

SEA heeft vaak het voordeel dat het gelijk resultaat oplevert: jouw bedrijf verschijnt bovenaan in Google wanneer bezoekers bepaalde zoektermen in Google intypen. Het resultaat? Direct meer clicks naar je website. En hoe meer clicks, hoe meer klanten en dus hoe meer omzet.

Het doel van deze twee online marketing technieken: het verhogen van het aantal bezoekers op je website en dus meer klanten genereren.

2. Investeren in online marketing heeft een duurzaam resultaat

Je webpagina’s anders inrichten op een manier dat het duurzaam resultaat oplevert. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn, niet? Toch is dit mogelijk wanneer je je webpagina’s zodanig inricht, dat je de juiste key words gebruikt waarop jij als bedrijf graag op gevonden wilt worden. Optimalisatie is hier de sleutel tot succes.

Door middel van een handige tool als Google Search Console kom je erachter op welke zoektermen jouw bedrijf het meest gevonden wordt. Zijn dit de juiste zoektermen waar je graag op gevonden wil worden? Of wil je meer bezoekers naar je website sturen door meer uit deze zoektermen te halen? De antwoorden op deze vragen liggen allemaal bij online marketing.

3. Investeren in online marketing zorgt voor meetbare resultaten: Meten = weten

Het resultaat van online marketing is direct meetbaar met behulp van tools als Google Analytics en Google Ads. Marketingdoelen stellen en campagnes optimaliseren wordt steeds gemakkelijker met behulp van deze online tools. (psst… tips over plugins? Bekijk dan deze blog.)

Door middel van deze analyseprogramma’s worden de resultaten van je online campagnes of veranderingen gelijk inzichtelijk. Voor jouw bedrijf is het dus van belang om te investeren in online marketing, omdat je resultaten gemakkelijk kunt meten en snel kunt aanpassen. Zo kun je veel effectiever en gerichter adverteren, om de juiste doelgroep te bereiken.

Bovendien is online marketing real-time: je kunt snel en direct reageren op je online marketing acties. Maak je een typefout of werkt je ingeplande campagne van een paar maanden niet? Haal het makkelijk weg of verander je strategie en pas de campagne snel een eenvoudig aan. Zo haal jij het maximale uit jouw bezoekers.

Beïnvloed zelf je online rendement

Voor iedere organisatie die op één of andere manier online actief is, is online marketing interessant. Wel is het belangrijk goede, haalbare doelen op te stellen en een duidelijke online marketing strategie te bepalen. Zo kun je gerichter aan de slag en beïnvloed je zelf je online succes. Denk vooral ook aan je merkidentiteit. Dit draagt enorm bij aan de conversie optimalisatie van je website.

Online Marketingbureau

Vragen over online marketing?

Na het lezen van deze blog nog vragen wat betreft online marketing? Of niet wetende hoe je jouw bedrijf door middel van online marketing beter op de kaart kunt zetten? Of ben je misschien benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Klik dan hier.

Wij staan te trappelen om je verder op weg te helpen. Wij creëren samen resultaat en werken graag samen aan jouw online succes.

Wil je meer artikelen lezen? Bekijk dan de blogs hieronder.

Een mailtje sturen? Neem dan contact met ons op via [email protected]!

Siv van Hegelsom

Siv van Hegelsom

Als jouw verhaal goed is, is die van mij dat ook.

Deel dit artikel:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Lees de nieuwste artikelen over concept development

website laten maken reclamebureau

Online marketing

Online Marketing hulp Wil je meer informatie over bovenstaande onderwerpen? Of loop je ergens tegenaan waar wij je bij kunnen helpen?

Lees meer »
De merkstrategie checklist

Checklist merkstrategie

Een checklist voor het bouwen aan je merkstrategie is handig om mee te starten voordat je begint met het uitbouwen van je merk. De volgende checklist gebruiken we om te kijken wat er al is, en wat er nog gemaakt moet worden.

Lees meer »