
Het inplannen van online marketing posts zorgt ervoor dat de online marketingcampagne overzichtelijk en duidelijk is. Ook kan er makkelijk content aangepast worden zonder dat het overzicht verloren raakt.
Het online plaatsen van content moet uiterst secuur gebeuren. Ook is het belangrijk om content op de juiste dagen en tijdstippen te plaatsen. Dit is per kanaal anders.
Alle content die online geplaatst wordt moet beheerd worden. Er moet altijd gezorgd worden dat wat er online staat relevant is en binnen de huisstijl past. Zo behoud je een sterk merk.
Er moet regelmatig geanalyseerd worden of een online marketingcampagne converteert. Het analyseren en meten van conversie en content is belangrijk om te zorgen dat de doelstellingen behaald worden.
Omdat veel aspecten van online marketing meetbaar zijn, kan een online marketingcampagne goed geoptimaliseerd worden.
Door SEO toe te passen op online content kan ervoor gezorgd worden dat de website hoger rankt in Google. Dat betekent dat de website hoger in de zoekresultaten staat en dat meer mensen de website bezoeken.
Door SEA toe te passen zullen meer mensen de website bij de geadverteerde websites zien staan in Google. Dit betekent dat meer mensen ze website zullen bezoeken.
Google Analytics is een tool die je veel informatie over de werking van je website geeft. Zo kan je onder andere zien hoeveel mensen de website bezoeken, hoe lang ze jouw website bezoeken en waarvandaan ze jouw website bezoeken. Deze informatie kan allemaal gebruikt worden om de website te verbeteren.