Merkconcept

Prijs:

Merkconcept – in het kort

Waar de brandbriefing de kernelementen van het merk beschrijft, gaat de conceptfase meer in op de te ontwikkelen brand story.

Duur:

20 uur

Meer weten?

Merkconcept

Over de merkconcept

Waar de brandbriefing de kernelementen van het merk beschrijft, gaat de conceptfase meer in op de te ontwikkelen brand story. Welk verhaal wil je dat er over je verteld wordt? Er wordt een uniek en relevant merkverhaal ontwikkeld, passend bij de merkpersoonlijkheid en tone of voice en aansluitend op de doelgroep. Het merkverhaal met passende sfeerbeelden worden verwerkt in een moodboard om het merkgevoel over te brengen.

Hulpmiddelen merkconcept:

  • template moodboard
  • teamleden voor brainstorm
  • brand story
  • beeldbank.

Deliverables

  • Moodboard
  • Presentatie.

Wat is het proces?

  • Brainstorm (zie checklist brainstorm)
  • Ontwikkeling merkverhaal
    • Passend bij de merkidentiteit
    • Pakkende tekst
    • Voldoet aan schrijfstijl en tone of voice
    • Sluit aan op de doelgroep en is prikkelend
  • Selectie sfeerbeelden
    • Passend bij de merkidentiteit
    • Passend contrast / kleurgebruik
    • Beelden moeten minimaal 300 dpi zijn.
  • Ontwikkeling moodboard
    • Merkverhaal
    • Sfeerbeelden
    • Quotes
    • Typografieën
    • Vormen
  • Interne feedback op moodboard verzamelen + verwerken
  • Conceptversie concept verzenden naar klant + meeting inplannen
  • Concept bespreken met klant + afspraken maken over de te ontwerpen merk identiteit en het op te leveren eindproduct
  • Feedback verwerken en concept uitwerken (onderdelen moodboard uitwerken in een plan, inclusief gemaakte afspraken)
  • Definitieve oplevering concept aan klant
Meer weten?

Anderen bekeken ook:

Vragen? Mail gerust.
Vragen? Mail gerust.

Want als jouw verhaal goed is, is die van ons dat ook.

Contact
Deel dit artikel:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Lees de nieuwste artikelen over storytelling