
Waarom is storytelling belangrijk voor bedrijven?
Waarom is storytelling voor bedrijven zo belangrijk? In dit artikel: wat storytelling is en hoe het bedrijven kan helpen.
Een branding bureau heeft als doel om het verhaal van jouw organisatie naar boven te halen. Wie ben je nou echt? Waarom bestaat jouw merk? Wat is jouw verhaal en wordt dit verhaal goed vertaald naar de buitenwereld?
Branding is echt super tof om te doen, zowel voor jullie als voor ons. We mogen namelijk echt dichtbij de bron van de organisatie komen. Ben je op zoek naar dé merkstrategie die je echt uniek gaat maken? Of ben je er simpelweg op uit om weer trots te worden op je merk? Hier kunnen wij je verder mee helpen.
Als jouw merk een goed verhaal heeft, dan zal het makkelijker zijn om door te vertellen. Want wat nou, als verkopen gewoon je verhaal vertellen wordt? Je kan zo je doelgroep beter bereiken en mensen fan maken van jouw merk. Maar daarvoor moet je wel je verhaal kunnen vangen en op kunnen schrijven. Dit is precies wat wij met branding doen. Het uitpluizen van een merk, zodat de ware identiteit van een merk blootgelegd kan worden en dat het verhaal op een consistente manier gecommuniceerd wordt. We praten hierover met fonkelende ogen, let maar op.
Meer weten? Bel even of vul het contactformulier in!
Je zult je vast afvragen hoe we te werk gaan. Daarom hebben we alle processen voor je uitgeschreven.
Heb je vragen over een onderdeel? Aarzel dan niet om contact op te nemen.
Brandbriefing - in het kort Tijdens de brandbriefing ontwikkeling gaan we aan de slag met o.a. een merkmodellen als samenvatting van de merkstrategie. Duur: 20 uur
Wat is een brandcode? Een brandcode levert de basis voor het merk. De brandcode is opgebouwd uit 3 onderdelen: brand identity creative identity visual identity.
Branding direction - in het kort Een merk heeft richting nodig. Daarom hebben we de volgende processen uitgewerkt om jouw verhaal te vertalen naar een sterk merk.
Brandmanagement - in het kort Brandmanagement kent verschillende processen. Bekijk de volgende uitgewerkte processen om jouw verhaal te vertalen naar een sterk merk.
Content kanalen Content kanalen kennen verschillende processen. Bekijk de volgende processen om jouw verhaal te vertalen naar sterke content kanalen.
Contentstrategie Een contentstrategie kent verschillende processen. Bekijk de volgende processen om jouw verhaal te vertalen naar een sterke contentstrategie.
Internal branding - in het kort Internal Branding kent verschillende processen. Bekijk de volgende uitgewerkte processen om jouw verhaal te vertalen naar een sterk merk.
Merkconcept - in het kort Waar de brandbriefing de kernelementen van het merk beschrijft, gaat de conceptfase meer in op de te ontwikkelen brand story. Duur: 20 uur
Merkonderzoek - in het kort In het merkonderzoek gaan we aan de slag met o.a. een concurrentieanalyse, en marktanalyse. Over het merkonderzoek Om er zeker van te zijn dat beide partijen op één lijn zitten, wordt er allereerst een beschrijving gemaakt van de vernieuwde visie, strategieën, doelen en waarden die er op ons overgekomen zijn (debriefing). Vervolgens wordt er een concurrentie- en marktanalyse gehouden. Deze analyses gebeuren aan de hand van gestandaardiseerde vragenlijsten / onderwerpen. Daarnaast wordt er een analyse gemaakt van de huidige en gewenste identiteit aan de hand van een interview met het keymanagement. De resultaten van het...
Merksessie - in het kort Strategische sessie waarin Codebreakers samen met de klant terug gaat naar de kern van het merk. De sessie wordt doorlopen aan de hand van een verhaal waarin de organisatie centraal staat. Duur: 2 uur
Visuele identiteit - in het kort Een visuele identiteit kent verschillende processen. Bekijk de volgende processen om jouw verhaal te vertalen naar een sterke identiteit.
Waarom is storytelling voor bedrijven zo belangrijk? In dit artikel: wat storytelling is en hoe het bedrijven kan helpen.
Het inplannen van social media posts zorgt ervoor dat de online marketingcampagne overzichtelijk en duidelijk is. Lees hier een how to.
Online Marketing hulp Wil je meer informatie over bovenstaande onderwerpen? Of loop je ergens tegenaan waar wij je bij kunnen helpen?
Een checklist voor het bouwen aan je merkstrategie is handig om mee te starten voordat je begint met het uitbouwen van je merk. De volgende checklist gebruiken we om te kijken wat er al is, en wat er nog gemaakt moet worden.
Beste gratis WordPress plugins van 2022? Hier zijn we zelf altijd naar op zoek. Om zelf ook alles bij te houden hebben we een overzicht
Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website? Deze vraag krijg ik vaak van klanten die meer willen bereiken met hun website. Met meer dan tien jaar ervaring als concept developer weet ik inmiddels: Meer relevante bezoekers leiden tot meer klanten.