
In het merkonderzoek gaan we aan de slag met o.a. een concurrentieanalyse, en marktanalyse.
Om er zeker van te zijn dat beide partijen op één lijn zitten, wordt er allereerst een beschrijving gemaakt van de vernieuwde visie, strategieën, doelen en waarden die er op ons overgekomen zijn (debriefing).
Vervolgens wordt er een concurrentie- en marktanalyse gehouden. Deze analyses gebeuren aan de hand van gestandaardiseerde vragenlijsten / onderwerpen. Daarnaast wordt er een analyse gemaakt van de huidige en gewenste identiteit aan de hand van een interview met het keymanagement. De resultaten van het onderzoek worden verwerkt in een gap-analyse, waarin verschillen tussen de huidige identiteit, gewenste identiteit en imago in kaart worden gebracht. Als deze gaps (verschillen) duidelijk zijn, worden stappen geadviseerd die de organisatie kan nemen om de gewenste identiteit te bereiken.
Om er zeker van te zijn dat beide partijen op één lijn zitten, wordt er allereerst een beschrijving gemaakt van de vernieuwde visie, strategieën, doelen en waarden die er op ons overgekomen zijn (debriefing).
Vervolgens wordt er een concurrentie- en marktanalyse gehouden. Deze analyses gebeuren aan de hand van gestandaardiseerde vragenlijsten / onderwerpen. Daarnaast wordt er een analyse gemaakt van de huidige en gewenste identiteit aan de hand van een interview met het keymanagement. De resultaten van het onderzoek worden verwerkt in een gap-analyse, waarin verschillen tussen de huidige identiteit, gewenste identiteit en imago in kaart worden gebracht. Als deze gaps (verschillen) duidelijk zijn, worden stappen geadviseerd die de organisatie kan nemen om de gewenste identiteit te bereiken.
Door de merksessie kort maar krachtig uit te voeren hebben we de gezichten dezelfde kant op staan.