Merkonderzoek

Prijs:

Merkonderzoek – in het kort

In het merkonderzoek gaan we aan de slag met o.a. een concurrentieanalyse, en marktanalyse.

Over het merkonderzoek

Om er zeker van te zijn dat beide partijen op één lijn zitten, wordt er allereerst een beschrijving gemaakt van de vernieuwde visie, strategieën, doelen en waarden die er op ons overgekomen zijn (debriefing).

Vervolgens wordt er een concurrentie- en marktanalyse gehouden. Deze analyses gebeuren aan de hand van gestandaardiseerde vragenlijsten / onderwerpen. Daarnaast wordt er een analyse gemaakt van de huidige en gewenste identiteit aan de hand van een interview met het keymanagement. De resultaten van het onderzoek worden verwerkt in een gap-analyse, waarin verschillen tussen de huidige identiteit, gewenste identiteit en imago in kaart worden gebracht. Als deze gaps (verschillen) duidelijk zijn, worden stappen geadviseerd die de organisatie kan nemen om de gewenste identiteit te bereiken.

Meer weten?

Merkonderzoek

Over het merkonderzoek

Om er zeker van te zijn dat beide partijen op één lijn zitten, wordt er allereerst een beschrijving gemaakt van de vernieuwde visie, strategieën, doelen en waarden die er op ons overgekomen zijn (debriefing).

Vervolgens wordt er een concurrentie- en marktanalyse gehouden. Deze analyses gebeuren aan de hand van gestandaardiseerde vragenlijsten / onderwerpen. Daarnaast wordt er een analyse gemaakt van de huidige en gewenste identiteit aan de hand van een interview met het keymanagement. De resultaten van het onderzoek worden verwerkt in een gap-analyse, waarin verschillen tussen de huidige identiteit, gewenste identiteit en imago in kaart worden gebracht. Als deze gaps (verschillen) duidelijk zijn, worden stappen geadviseerd die de organisatie kan nemen om de gewenste identiteit te bereiken.

Hulpmiddelen merkonderzoek:

  • vragenlijst stakeholderanalyse,
  • lijst onderwerpen marktonderzoek
  • concurrentieanalyse
  • template gap-analyse.

Deliverables

  • Onderzoek opleveren aan klant.
  • Aanbevelingen / vervolgacties (om gewenste identiteit te bereiken) presenteren aan klant (vervolgacquisitie).

Waarom nodig?

Door de merksessie kort maar krachtig uit te voeren hebben we de gezichten dezelfde kant op staan.

Wat is het proces?

  • Debriefing opstellen.
  • Debriefing versturen naar klant.
  • Interview key management inplannen.
  • Bedrijfsbezoek inplannen.
  • Belafspraken met stakeholders inplannen.
  • Interview(s) key management op locatie.
    • Alle vragen uit het interview doorlopen.
  • Belafspraken stakeholders.
    • Alle vragen uit het interview doorlopen.
  • Concurrentieanalyse uitvoeren
    • Wie zijn de concurrenten?
    • Waar staat hun merk voor?
    • Welke markten en publiek bedienen ze?
    • Wat zijn hun sterkten?
    • Wat zijn hun zwakten?
    • Hoe is de look and feel van de organisatie?
      • Tagline
      • Symbolen
      • Vormen
      • Kleur
      • Typografie
  • Research document invullen.
  • Gap-analyse
    • Huidige identiteit
    • Gewenste identiteit
    • Imago
    • Gaps
    • Aanbevelingen
  • Bevindingen presenteren aan de klant
Meer weten?

Anderen bekeken ook:

Vragen? Mail gerust.
Vragen? Mail gerust.

Want als jouw verhaal goed is, is die van ons dat ook.

Contact
Deel dit artikel:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Lees de nieuwste artikelen over storytelling